Om jag vore ledig idag...

Det var en gång en visa som gick ungefär såhär:

Om jag vore ledig idag
skulle jag äta två frukostar i rad
så att brödet räckte genom hela Gilmore girls

Om jag vore ledig idag
skulle jag fixa köket så skinande rent
att den läxläsande lurven vid datorn skulle hoppa ut genom fönstret av glädje

Om jag vore ledig idag
kunde jag promenerat runt halva stan
med halsduk och rött läppstift och blåst i det korta håret

Om jag vore ledig idag
då kunde jag fika med en vän eller två
eller städa ur mitt förråd eller så
små blommor i min fönstersmyg

Om jag vore ledig idag
kunde jag ljuga om att jag hade en fönstersmyg
jag kunde ta en öl runt tretiden, alldeles för mig själv
och läsa min Margaret Duras-bok bara för syns skull

Om jag vore ledig idag
skulle min dag vara bättre
än den dag som jag kommer att ha

Slut på sången, dags för applåder, fanfarer och hurrarrop. Autografer skrivs under morgondagen, då jag är ledig.


Kommentarer
Postat av: Tulle

Shit! jag har haft den låten i skallen hela dagen, skumt.....

2009-05-10 @ 16:20:49
Postat av: Jonathan

shit vilken fin, du duktig som tusan

2009-05-10 @ 20:39:33
Postat av: Martin Bjurefors

Himla bra. Å jag som var ledig å åkte bort. Om hade kunnat skulle jag skänkt dig min lediga dag. Din verkar så fin.....

2009-05-11 @ 09:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0