The dark side of walking

Ok. Nu har jag sett den svarta baksidan av stegtävlingen här på fyran.

I morse skrev en tjej in att hon gått 16000 steg. Folk blev chockade och misstrodde henne. Jag gjorde yoga tillsammans med henne och frågade hur hon gått ihop så mycket redan och hon berättade att hon beräknat yogan plus ett pump-pass hon skulle gå på ikväll och lagt in det i förväg för att hon inte skulle ha tillgång till dator under kvällen. Grymt, sa jag. Va härligt det måste kännas. Och så tänkte jag inte mer på det.

Det har gått två timmar sen dess och TIO personer har högt kommenterat att de tror att hon fuskar, att det inte är RÄTT sätt att göra det på och angett som skäl att man ju till exempel kan bli sjuk och missa kvällspasset och då fått för många steg den dag.

Kära

gode

nån.

Detta är vad vuxna människor på ett av Nordens största medieföretag sysselsätter sig med på dagarna. Att snacka skit om andra för att de inte följer de allmänna reglerna för företagets stegtävling.

Jag förundras. Över att de har tid att jobba när det ju finns så mycket annat att tänka på...

Kommentarer
Postat av: Hajen!

Haha! Du borde börja morgondagen med att skriva upp 25000 steg bara för att jävlas lite.



Fast då kanske nån får typ ljumskbråck av upprördhet, och det vore ju inte så bra..hihi.

2009-05-13 @ 17:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0