Ny soffa

Regn och snöslask, när ska solen komma tillbaka? Den var framme lite kort i onsdags, men sen var det tillbaka till mörkret. Ja, Storasyster K, du har nog helt rätt. Varför ska man sjuksrivas eller få vård egentligen? Det är ju bara massa kostnader för skattebetalarna...hihi.

Och Sydney, den där mattan... har Surrey Hills stigit dig åt huvudet? hehe. Idag på DN:s etta körde de med nyheten att åtta av tio gröna teer innehöll farliga ämnen, bekämpningsmedel osv. Läbbiga grejer. Tur att man dricker rättvisemärkt kaffe i stället.

Nu har jag bestämt att jag ska lägga lite av mina sparpengar på en ny soffa åt mig och O, för han får så ont i ryggen av vår och den är ju en 2-sits och blir för liten i det nya vardagsrummet. Jag hatar att göra av med pengar, tycker ni det är en klok grej att göra? Eller ska jag helt enkelt tvinga O att sitta i den obekväma soffan och "suck it up"?

Om man nu ska tänka kloka investeringar är det väl smartare att köpa med avtagbar klädsel, som är dyrare, så att man kan tvätta och ge soffan längre livslängd? Hjälp i shopping-träsket!

Kommentarer
Postat av: Sydney

Komma har och dissa min matt smak...skit unge :-)



jag tror dock att bo utanfor svergie forandrar ens smak. Man blir paverkad av sin omgivning. Jag tycker helt plotsligt att det kan vara fint med morkt trad och bali mobler :-)...



Jag har kopt en soffa utan avtagsbar kladsel. Men det finns ett foretag som heter Bemz som gor kladsel for nastan alla IKEAs soffor. Jatte smart business idea av en svensk tjej som bor i england tror jag...eller kanske svergie. I varje fall. De har fina overdrag man kan kopa om man vill ha nya.



Jag tycker att du ska kopa en ny soffa....nya soffor ar bra



2009-11-05 @ 23:32:01
Postat av: martin b

Vi har kommit i soffstim. Jag var också å tittade på en soffa. Jag har ju fyra fotöljer men man kan inte sitta å se på TV eller sitta å läsa. Det gör man bara på film. Jag tittar en soffa som heter Accent (finns på svensson i lamhults hemsida svenssons.com) Yngve EKströms 50-tals design är jättesnygg. Kika på den ni!! Ppp M

2009-11-06 @ 08:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0