Ett rörligt spjut

Här försöker man reda ut begreppen kring att vara frilansare.

Det går ganska bra, för O har tålamod och jag är inte ett totalt spån.

Men tänk vad praktiskt det hade varit om det ingått i min treåriga högskoleutbildning? I stället för att strutta runt och göra onödigheter, kunde man ha lärt oss om verkligheten.

Äsch, det låter väl ändå för konstigt, utbildning med verklighetsförankring. Nä, Lovisa, nu har du rört till det för dig.

Men har man en utbildningsminister utan fötterna i klassrummet, då blir det lätt så.

Ser ni, hur snabbt det gick att känga till Björklund, bara sådär. Det trodde ni inte i början av inlägget va?


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag tror att ju finare en utbildning är, dessto längre bort från verklighetensarbetsmarknad är den. På riktigt alltså, att blanda in markandens behov är att titta kortsiktigt på dagens behov, men vi utbildar ju för framtidens forskare. Jag har många vänner som vill öka mängden praktik och liknande saker, men universiteten sägr nej, för man skall utbilda sig för sitt intresse och för att tillexemel kunna forska. Annars hade väll vi på KTH inte lärt oss så mycket om hur man skriver dispositioner, källhänvisningar, radavstånd etc.

2009-10-26 @ 07:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0