Gympa kroppen

Jag saknar att träna så att jag blir galen.

Känner mig som en säl, eller val, eller noshörning. Jag vill springa! Ta i. Slå en boll över nät, lyfta vikter, simma hundra längder. Gör armhävningar tills jag skakar, sit-ups tills jag mår illa.

Vad är nyttan med att gå runt med en kropp om den inte får användas till någonting?

Jag blir skogstokig av att sitta still. Känner hur allt bara hänger och slänger och dallrar. Känner mig tung och klumpig. Nä usch.

Ska gå ut och gå en promenad. Men jag får inte gå fort. Gick upp på Hammarbybacken med lillebror förra veckan. Kunde inte stå upp resten av dagen. Så en långsam, långsam o-jobbig promenad får det bli.

Inget att hurra för. Inte alls.

Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Pilates, Pilates, Pilates! Använd nu veckans Plaza-mantra "jag ger mig" och prova Pilates. Det är inte jobbigt, men bra.

2009-10-05 @ 13:57:55
Postat av: Storasyster K

Läste ditt inlägg om mobbing, och jag vet att jag är på fel dag när jag kommenterar detta, men..

Jag tror att mobbing är något som pågår i en grupp och ett sammanhang. Jag tror att vi vill se läraren som en vuxen ansvarsfull människa som står utanför gruppen och tycker om alla i klassen lika mycket. Men jag tror att läraren är del av gruppen. Jag tror att väldigt ofta så tycker även läraren att den som blir mobbad är lite udda och jobbig. Läraren blir en del av gruppdynamiken, istället för att stå "utanför" den. Det är hemskt, men jag tror att den som blir mobbad ofta får dåligt stöd i skolan, för att läraren är en del av mobben. men om man inte kan erkänna att man tycker att "Per" är ett freak, och jobbig, så är det också svårt att jobba emot att han blir mobbad. Det är nog också så att den som mobbar ofta är omtyckt av läraren.

Det andra är föräldrarna till dem som mobbar. Det är nog samma föräldrar som inte bryr sig om sina barn tillräkligt mycket för att se dem övehuvudtaget. Föräldrar som är upptagna med sina egna problem, och att få sina egna liv att fungera. Det är samma föräldrar som har barn som skär sig, har annorexia, ångestproblem, slåss på stan .

Att mobba någon är ett rop på hjälp...

2009-10-05 @ 16:48:40
Postat av: Sydney

hej hej

jag gar till jobbet. Det tar ca 40-45 min och simmar ibland...det ar min enda traning..sa det far ga an sa lange



Efter ju ska jag nog komma igan med ett riktigt gym. Kanske skaffa tranare eller ga pa pilates...



kramar Maria

2009-10-06 @ 23:53:15
Postat av: M

Hej bejbi! jag kan inte heller träna, har fått ställa in båda mina pass jag går på denna vecka. är helt sönder på min vänstra halva av kroppen. Får bara in foten i ett par skor och handen min är ett skämt.

Vi får la tycka synd om varandra helt enkelt! puss

2009-10-07 @ 07:18:38
URL: http://plazakvinna.com
Postat av: Chippe

Jag vet, i morse fick jag galenpanik och gjorde 30 såna där pyttesmå situps, när man i princip bara lyfter lite på huvudet. Rent fysiskt blev jag varken trött eller svettig, men helt plötsligt kändes det lite bättre. Mina kotor är inte lika utslängdas som dina tror jag, bara lite. Naprapaten suckar varje gång jag kommer och det fortfarande inte gör o-ont av Silverstolpe. Och att ajg fortfarande får ont när han trycker på kotpunkten på foten. Så därför bara 30 små sjätte dagen efter behandlingen. Men det är varmt och skönt ute, ta en långsam promenad, ta med dig en kopp gott kaffe och ett par mackor, en bra bok och sätt dig på nåt mjukt och skönt ställe och njut. Passa på att njuta medan du inte arbetar 150 procent. kramar

2009-10-07 @ 11:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0