Knallgul övergång

Satt på tunnelbanan mellan Hammarbyhöjden och Skärmarbrink. Det är en vacker sträcka. sju meter ovanför marken och med utsikt åt Enskededalen och vagnstallet. Väldigt urbant.

Nere på vägen går en grupp dagisbarn, iklädda knallgula västar och tokiga mössor. De står vid ett övergångsställe och väntar, Volvon som kommer körandes stannar till så att hela dagisgruppen kan gå över.

Samtliga barn, kanske tio stycken, ställer sig mitt på övergångsstället och vinkar frenetiskt till bilföraren. De vinkar för att tacka. Det har de säkert fått lära sig av sina fröknar att man ska göra.

Det var det roligaste jag sett på länge. Tio små knallgula knoddar som vinkar så att händerna håller på att falla av.

Den som körde bilen måste ha fått en väldigt bra start på dagen av det. Jag som bara såg hela spektaklet tre sekunder flera meter därifrån, blev i alla fall väldigt lycklig.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Gud så gulligt, jag ser dem framför mig. Den där volvon stannar nog alltid efter det.

2009-10-09 @ 11:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0