Därför röstade jag i kyrkovalet

Och det här är anledningen till att jag och O gick och röstade i kyrkovalet igår. Att Sverigedemokraterna gick upp en procentenhet sen förra valet.
De landade bara på knappt 3 procent, men ändå. Gruppen som är emot samkönade äktenskap växte i styrka. Det är inte bara skrämmande, utan ett hån mot den svenska demokratin och jämställdheten.


Oj, nu tog jag nästan i så att jag sprack. Men det gäller att fortsätta att säga nej till SD så länge som Fremskritspartiet i Norge och Dansk Folkeparti går så pass bra. Sverige måste på något sätt leda kampen mot de främlingsfientliga partierna i Norden.


Tycker de är läbbiga, partierna som vinner röster på folks fördomar och känsla av utanförskap och oförstående. Missnöjespolitik som tagits till sin spets och som får möjlighet att styra den politiska agendan i länder som varit ockuperade av nazisterna. Hur kan det egentligen vara möjligt?


Nu måste jag äta lunch. Att inte ha några tider att passa är inte bra för min mathållning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0