Sara Tavares rockade min lördag

I går var jag, O och A på Sara Tavares konsert i Kulturhuset.

Affischbilden på henne är ruggigt pretentiös och O var rädd att konserten skulle vara tråkig. Tråkig? Nä, inte riktigt. Det var helt otroligt.

Alla ni som inte var där, jag tycker synd om er.
Musiken var otroligt bra, man ville bara dansa. Men jag fick inte det, så jag satt ner och gungade fram och tillbaka allt vad jag hade.

Hon ville ha med publiken i var och varannan låt, hon ledde oss genom ganska knepig växelsång och mystiska klapp-rytmer. Vad glad man blev!

Det jag blev mest fascinerad över är att alla låtar var mycket bättre live än vad de är på skivorna. Mycket bättre. Mer gung, mer sväng, inte platt-producerat.

Men om ni har er lilla Spotify eller I-tunes, lyssna på henne. Man blir glad och ledsam på samma gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0