They called

Jag har min lediga dag. Tur det, för Statistiska centralbyrån ringde och ville ställa frågor om arbetsförhållanden.
Damen som ringde var mycket vänlig och hon lät så orolig när jag sa att jag inte har något fast jobb efter tisdag den 15. Hon lät uppriktigt ledsen. Uppgiven nästan. Som om hon hade pratat med fler i min situation, unga människor utan utsikt att hitta jobb.
Så tur för mig att jag var ledig. Så att jag kan bli en siffra till i den mörka statistiken om unga vuxnas arbetsliv.
Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Chippe

Vilken mejladress når man dig på?

2009-09-14 @ 09:41:12
Postat av: martin b

Hej min gumma! Hur känns det att stå till arbetsmarknadens förfogande.

Jag hoppas att det kommer något nytt i din väg!

2009-09-14 @ 15:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0