1900-talsmaskeradkalastjohej

Jag är ledig ganska många helgdagar den här månaden, det känns sjukt lyxigt.

På lördag är det trots det en bissy dag, med brorhäng, kusinfir och födelsedagskalas på kvällen.

Oj vad jag ser fram emot det!

Kalaset är en maskerad (som man sa när man var liten, nuförtiden säger man tema) och alla ska klä sig enligt ett visst årtionde på 1900-talet.

Och jag kan inte bestämma mig för vilket årtionde jag vill vara.

Ena sekunden vill jag vara 50-tal med vippkjol och scarf, nästa sekund 80-tal med turkosa pumps. Vet inte varför det ska vara så svårt.

Kanske ska jag vara 90-tal och kopiera mina systrars tonårsstil rakt av. Syster K med toksprayad lugg och sockor över blekta jeans, eller syster M:s randiga polo sport-skjortor och page. Eller varför inte min mors 90-talsstil, svarta hängselshorts och linne med gympadojor. Kanske mitt eget 90-talsmode med jazzbyxor och stretchkjol, silverögonskugga och tandställning?

Jag lutar åt något mer psykadeliskt, men som vanligt, mina damer och herrar, är det ett och samma problem som förföljer mig. 

Mitt hår. Vad fanken gör man med en utväxt MacGyverfrisyr som andas något annat än ett träsktroll? Jag kan vara tokig rejvare i och för sig, med tusen små tofsar i grälla färger. Neonkläder och piercings i ögonbrynen. 

Tänk vad mycket skoj folk hade på sig på 1900-talet! 


Kommentarer
Postat av: Maria

Hihi! Sska bli spännande att se vad det blir tillslut! :D

2010-04-08 @ 17:44:55
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Chippe

Du lägger väl ut en bild på bloggen eller facebook så man får se vilken stil du valde? Herregud,svarta hängselshorts och linne och gympadojjor; fan va snyggt!!

2010-04-09 @ 09:47:50
Postat av: Chippe

Håret förresten; antingen klipper du bort nackhåret och får en liten page (väldigt 90-tal) eller så sätter du upp det med tusen hårspännen och spray (väldigt 60-tal) eller så vaxar du det stenhårt coh gör en backslick (typiskt 90tal för vissa). Hihi.

2010-04-09 @ 09:50:19
Postat av: Katarina

snälla ta 90-tal, tänk dig en blandning av "prinsen i bel air" "Beverlyhills" och vänner.

Det är ju urhärligt! Om 10 år är det tillbaka.



Du skulle ju till och med kunna ta med temamusik, i form av kända jinglar, filmmusk och annat.



Du kan ha lite assesoarer till, som en enorm mobiltelefon, gumminsnoddar med tyg runt, en vanlig freestyle och annat smått och gått.

Om du dessutom dricker Blue nun, och tycker att taccos käns lite fräscht, så är du helt rätt.



2010-04-09 @ 10:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0