Håret går i cykler

Jag har en kusin, nej rättning, jag har sex kusiner.

Men en av dem, F, hon är väldigt tuff och modemedveten. Hon har alltid, som sin syster, haft en egen stil som ingen annan har.

Hon, precis som jag, gillar att byta frisyr. Och igår blev det obehagligt tydligt att vi nästan alltid ser likadana ut på huvudet.

Vi klippte håret kort ungefär samtidigt, färgade det illblont samtidigt, färgade det mörkt samtidigt och nu har vi båda återgått till en mer neutral färg för vi ska båda spara ut det.

Hur är det möjligt?

Vi träffas inte jätteofta, men varje gång utbrister någon: Men, ni ser ju nästan likadana ut!

Jag vet inte om det är så att mitt undermedvetna kopierar henne eller om vi helt enkelt går på samma trender. Eller så har vårt hår synkat ihop sig, ungefär som tjejer som umgås mycket får mens samtidigt.

Vår hårcykel hör ihop helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: chippe

Det är faktiskt ganska konstigt för det är inte så att jag och Fs mamma pratar om era hår, även om vi själva är väldigt intresserade av det.

2010-04-07 @ 15:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0