Smärta

Var alltså och tränade med en personlig tränare igår.

Det gör ont när jag andas in idag.

Ont!

Men kul var det.

Squats med 16-kiloshantel, diagonal pik på medicinboll. Smärta helt enkelt.

Jag utstötte ljud jag inte visste fanns i mig. Jag lät som en liten tjej. Fy fan.

I morgon ska jag prova mina nyvunna kunskaper på gymmet, ikväll blir det powerwalk. Sakta men säker viktnedgång är den nya (tråkiga) metoden, kanske får jag stå i vassen i sommar, men förhoppningsvis kan jag ha byxor på mig till hösten.

Jag har i alla fall vunnit över mitt godissug. Brukade vara väldigt nyttig, åt bara godis och chips en gång i veckan och inte mycket bröd. Men när heltidsjobbet försvann och vardagsrutinen med den, då slank det plöstligt ner lite extra. Plus att jag inte kunde träna alls. Ingen härlig känsla att inte känna igen sin kropp.

Nu är det back on track. Och smärta. Grov, grov, ilande, sugande smärta.


Kommentarer
Postat av: K

kul att köra med en PT, man blir ju avis!!

Har du några tipps på hur man kan få bort godissuget? Varje kväll står jag framför skåpet och funderar på om en sked honung är bättre än choklad..

2010-04-14 @ 15:39:06
Postat av: Chippe

Huh, träningsvärk är väldigt obehagligt. Kommer ihåg när jag tränade friidrott, en morgon kunde jag faktiskt inte gå ner för trappan, hade sån infernalisk träningsvärk. Pappa fick liksom halvstötta mig. Inte bra...nej jag har inget lärt!

2010-04-19 @ 16:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0