Lite tisdagsdepp

Jag undrar hur man blir personlig tränare.

Det verkar som ett riktigt roligt jobb, att få lära och pusha människor till bättre hälsa. Kan vara en idé för ett karriärskifte kanske?

När mitt eget liv står och stampar verkar alla andras färdas i ljusets hastighet. O har tusen bollar i luften, L en tydlig målsättning, M tuffar på uppåt.

Lovisa har gått in i sparläge. Hur tar man sig därifrån egentligen? Det finns väl massor av sätt, men jag måste vara sämst i världen på att skriva jobbansökningar, för inga svar får jag. Då får man ju börja ringa och tjata, säger en röst i mitt huvud.

Men däri ligger problemet. Jag vet inte vad jag vill. Var jag vill jobba, eller med vad.

Typiskt att de frågorna skulle utkristalliseras så tydligt EFTER att jag utbildat mig. En utbildning som känns mer och mer onödig än jag trodde när jag gick den.

Lite deppigt för en solig tisdag innan lunch kanske. Efter matlådan känns nog livet ljusare. Om inte annat kan jag se fram emot min powerpromenad ikväll. O ska spela gubbe på Dansens hus, jag leker gumma och dammsuger lägenheten från topp till tå.



Kommentarer
Postat av: chippe

Kom och hälsa på mig så kan vi knalla tillsammans.

2010-04-13 @ 13:12:53
Postat av: Katarina

Personlig tränare låter kul och intressant. Du kanske kan kombinera ditt skrivande med något, som tex personligtränare. Då kan vara en hälsoinriktad journalist, eller en skrivande personligtränare.



Ge inte upp, målet är ju att du skall hitta ett jobb, som är kul att vara på, där du känner att trivs, och som gör en skillnad. Du kommer att hitta det jobbet, det vet jag!!



Kram

2010-04-13 @ 14:01:22
Postat av: SunnySydney

Du kan skriva en blog om traning tillsammans med ditt personliga tranare, bli kand och bli tranare for madonna eller nan annan tokig holywood kandis. Och sa kan du komma pa nan tokig "Ny" diet som bestar i att man konstigt nog skar ner pa kalorierna som man ater...crazy hu..



Sjalv skulle jag vilja vara vigselforattare. det tycker jag verkar som en super bra jobb, 99.9% procent av de man traffar ar glada nar man traffar dem. Perfect, och sa far man prata och saga till folk vad de ska saga...och ingen far avbryta. Det perfecta jobbet for mig, det och radio pratare..



Kanske man ska ga med i den tokiga kyrkan som ligger ner for gatan, de har en egen radio station. Man maste ju prata om gud men det kan man ju ha som en side bar...prata om politik och ekonomi, traning och matlagning och pyssel..och sluta andforandet med praise the lord...

Perfect..

2010-04-14 @ 01:20:38
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0