Sommardröm

Idag när jag gick från tunnelbanan på väg hem igen från mitt väldigt, väldigt viktiga möte, tänkte jag på en sak.

Jag såg inte en enda snöhög. 

Då är det vår grabbar.

Och jag börjar tänka på sommaren.

Vad jag önskar mig allra mest av den underbaraste av årstider är att syster M och S kommer hem. Men det lär ju inte ske.

Så jag får försöka ha det skoj ändå.

Jag och O ska gå många nya promenader med guidning av boken han fick av min mor i julklapp. Det ska cyklas hejvilt till Sandan och Flaten, picknickas på Nypan och i Vitan och i T:s trädgård om hon släpper in mig.

Och så ska jag fasen lära mig att lägga till med båten. Jag måste bara lära mig det. Annars är mina dagar som sjöfågel över. Attans.

Dessutom ser jag fram emot M:s sommarkalas också, tjollahopp, där brukar vi alltid ha skoj och mys.

Sommaren kommer nog bli bra, trots nattjobb och lite pengar.

 


Kommentarer
Postat av: chippe

Du ska bli en fena på båtar den här sommaren, det vet jag och lovar jag.

2010-05-04 @ 11:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0