Vårformen stärks ytterligare

Ni vet när det liksom pirrar i hela kroppen.

Förväntansfullt.

Då är det bara någon timme kvar av jobbveckan. Iiii.

Sakta men säkert börjar våren ta form. Idag mulet, i morgon mulet, men sol lovas till på söndag. Då ska det fanimej njutas på balkongen. Om det nu blir något gass.

Mina små plantor har också de börjat ta form. Basilikan har börjat lukta, smultronplantornas blad har blivit taggiga och tomatstjälkarna ser riktigt starka ut.

Är lätt orolig för att det inte blir några luktärtor, bara ett litet skott har jag sett, men det är så mycket kondens på krukorna så jag ser ändå ingenting.

Vi har alltså 16 krukor hemma med små skott i, jag måste införskaffa en hylla till balkongen a-sap (as soon as posible, för er som inte visste).

Mina ordinarie plantor får inte plats i fönsterna längre, de har förpassats till pianot.

Undrar just hur en vår i Kärrtorp ter sig? Kommer hundbajset försvinna? Klottret på husen rinna av? Kamphundarna gå i ide?

Ska bli spännande med en ny årstid i ett nytt område. Cykelavståndet till Flaten har i alla fall minskat, där kommer ni hitta mig om några månader, svandykandes från tian.

Plums.






Kommentarer
Postat av: martin b

Va fint! Jag glömmer ibland att jag ocxså bor bara 15 minuters cykeltur från "söders riviera". Måste bara köpa mig en kylryggsäck. Den gamla försvann i fly(k)tten.

2010-04-12 @ 12:42:11
Postat av: chippe

Jag har inte heller den, kylrygan altlså. Jag har ingen rygga alls, det är konstigt. Men jag har just blivit hemnet-galen och letar efter små sommarstugor. Det är min nya ryggsäck.

2010-04-12 @ 16:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0