Vink vink vink

Jag har tur som har Lilla Fjun. Min lille blå bil.

När jag rullade ut ur Sumpan igår vid kvart över ett på natten och började köra in mot stan kändes det som att jag kommit över mina nerver, det kändes bra.


På Solnabron får jag reda på att Centralbron är avstängd. "Ta Essingeleden istället" stod det på en skylt. Okej.


Svirade in på Essingeleden, vinkade till M:s föräldrar vid Karlberg till vänster, vinkade till pappas jobb till höger. Susade genom Fredhällstunneln, vinkade till S:s lägenhet till vänster på Lilla Essingen och till hennes päron på stora och till höger.


Åker ner mot Södra länken. "Tunneln stängd". Jaha.


Svängde upp i rondellen, valde mellan Örbyleden eller genom Årsta. Tog Årsta. Vinkade till L och J som bor där. Åkte genom slakthusområdet och vinkade till syster K, de två A:na och E.
Korsade Nynäsvägen, vinkade till pappa i Blåsut, L och E och N i Enskededalen, till lillesnor i Hammarbyhöjden och farmor i Björkhagen.


Vink vink vink.


Så, på min nattliga resa genom Stockholm hejade jag i hemlighet på alla jag känner, förutom de som bor på Söder och inne i stan. Skyll byggarbetet på Centralbron för det. Jag brukar vinka till er när jag kör hem från radion, men det visste ni inte om eller hur?

Kommentarer
Postat av: Chippe

Hej min skatt jag blir jätteglad när du vinkar till mig. Tack tack, vink vink.

2010-04-26 @ 16:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0