Fem saker

Jag fick ett tips från en dietist att jag skulle äta fem olika saker till både lunch och middag.

Till exempel fisk, sås, ris, morot och paprika. Det är fem saker.

Jag vet inte riktigt hur det hjälper, på vilket sätt, men det känns i alla fall som en spännande utmaning. Kan nog vara för att man som veggo då tänker lite extra så att man får i sig alla delar av kostcirkeln.

Inte av själva cirkeln alltså. Innehållet av cirkeln. Jaja.

Detta innbär att jag nu till lunchen måste gå ut och köpa en femte ingrediens. För i min låda finns det bara tre, den fjärde får bli lite hårt bröd tänkte jag. Sen ska jag ut på promenad i solen. För när det är fint väder mina damer och herrar, då ska man ut och gå i det.



Kommentarer
Postat av: Chippe

Tror du solen kan vara en femte sak kanske?

2010-08-31 @ 21:15:37
Postat av: Sydney

jag tycker att godis kan vara dem 5:e saken...



Kex, kaffe, kaka, vatten och godis..



det blir val bra

2010-09-01 @ 01:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0