Glasslunch

Eftersom jag går förbi glasskylten utanför cafét på Sturegatan varje dag, har hela denna vecka tillbringast i ett glassug.

Därför kom O direkt från frisören till Sumpan för att äta unch och GLASS med sin flickvän.

Glassen är direktimporterad från Venedig och görs av en man som heter Pedro. Pedro gör sin glass på mjölk i stället för grädde och utan färgämnen och tillsatser.

Pedros glass var fanimej den godaste glassen jag ätit i Stockholm. Jag tog kokos och citronsorbet (vilket jag alltid gör), O tog kokos och choklad, vilket han alltid gör.

Jag är så mätt nu att jag knappt får plats bakom skrivbordet. Skulle behöva sitta längre från datorn så att magen får plats, men då når jag inte tangenterna. Och det går inte för sig.

Fredagsglass regerar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0