Saknar Thomas i Höjden

På söndag är jag ledig och då ska det bli 15 grader och regn.

Tjoho.

Försöker komma på andra mysiga saker jag och O kan göra på dagen innan han repar än att gå och bada. Jag skulle gärna se en film. En riktigt bra film.

Några heta tips?

Jag saknar Thomas som jobbade i videobutiken i Hammarbyhöjden. Han var spritt, språngande galen men hade alltid förslag på vad som var hett just nu. Dessutom kunde man ibland få en ny film utan kostnad om man sa att att den första filmen man hyrt var dålig.

Det finns inte så många butiksägare som vågar kalla sina kunder för idioter längre, men Thomas är en av dem. Som när jag och O ville se en lätt och rolig film och av någon anledning hyrde 27 dresses. Den var inte bra. Den var helt fruktansvärd.

När O gick och lämnade tillbaka filmen frågade Thomas vad han tyckte.
- Den var jävligt usel, svarade O.
- Ja, jag sa ju det när du hyrde den, idiot, svarade Thomas.

Så kan det gå.

Killen i videobutiken i Kärrtorp är inte alls lika skoj. Han ser mer ut som ett muskelberg och jag tror som vanligt att butiken är en front för pengatvätt. Det tror jag alltid om små affärer enda sen jag läste Snabba Cash. Den boken har sabbat min tilltro till mina medmänniskor. Kanske ska jag hyra filmen till helgen?



Kommentarer
Postat av: Maria

Annars kanske bio är något? Inception lämnar avtryck hos de flesta. Själv såg jag Bourne igår kväll. Vi tröttnar aldrig på de filmerna. Perfekt för avkopplad tittning.

2010-08-06 @ 18:03:29
URL: http://minigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0