Skogstokig inredare

Jag måste få upp tavlor hemma, håller på att bli tokig av de tomma väggarna.

När allt det stora är klar i lägenheten blir det lätt att inredaren (läs jag) tar ett break.

Ett långt break.

Golven målade, köket tapetserat och vips är det brara taklampa i sovrum och vardagsrum, gardinstänger och nämnda tavlor kvar att fokusera på.

Och det tar helt stopp.

Har tre foton som jag köpte direkt av fotografen på Greenwitch market när jag var där förra året. Eller var det förrförra?

Hur som, både dessa foton och Picassoaffischerna från Barcelona har konstiga storlekar. Inga ramar passar dem. Och jag har inte haft tid eller ork eller lust eller pengar att gå till Gallerix och måttbestämma.

Jag önskar att jag vore lika händig som min syster M, som kan bygga egna ramar. Sådant kan inte jag.

Om jag bodde ensam och fick bestämma exakt allting helt själv, då skulle jag vilja att mitt hem såg ut som något ur Designers Guild-katalogen. Med en blandning av 70-tal.

Kanske tur att jag bor tillsammans med O, tänker ni. Ja, men ni går miste om de obekväma men ursnygga stolarna, skrikiga men ursnygga tapeterna, opraktiska men ursnygga mattorna och allt det där andra som jag hade lärt mig leva med om bara mitt hem varit så vackert som de i Designers Guild.

Drömma bör man, annars dör man och om man dör kommer aldrig affischerna få ramar och jag kommer bli tokig av alla vita väggar. Skogstokig!

Kommentarer
Postat av: k



kolla in bemz.com, de gör soffkuddar, och övrdrag i designers guild tyger.

I will shopp!!

2010-08-10 @ 08:27:42
Postat av: Chippe

Vi kan gå till en ramverkstad som jag har alldeles brevid jobbet. Jag upptäckte den idag och det såg väldigt bra ut.

2010-08-10 @ 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0