True blogg

Jag är nästan klar med den tredje True Blood-boken och hade näsan djupt nere i Sydstaternas träskmarker under morgonens färd till arbetet.

Det var en måndagmorgon, med alla mått mätt.

Först blev jag terroriserad av getingar när jag väntade på tåget i Kärrtorp. Jag lyckas som tur var dyka in i en vagn precis innan de ska till att käka upp mig.

Inne på tåget var det väldigt fuktigt, och jag hade en matlåda från frysen i handväskan så jag blev skitkall om låren under hela resan. Men jag var för inne i boken för att låta mig störas av sådana petitesser.

Tunnelbanerösttanten låter alltid väldigt, väldigt ledsen när tåget mot Hjulsta har kommit till Vreten, men det är bara tur för då hajar man till lite och kommer på att man snart ska av.

Fortsatte läsa boken i rulltrappan och höll på att krocka med en gammal man som tvärstannade så fort han klivit av. Men inte blev jag arg inte.

Jag tänkte på blodsugare, hamnskiftare och svartalfer och vandrade vidare till sportens underbara värld.



Kommentarer
Postat av: k

kollar just på boxen från första säsongen, så jag förstår vad du menar! Är också inne i sydstatsvärld med Sookie och C/O

2010-08-09 @ 12:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0