Underbara ungdom

Regnet det bara öser ner och jag hatar verkligen att behöva ha på mig strumpor.

17 grader och grått, grått, grått. Jag hoppas verkligen att alla som klagade på värmen skäms! Skäms!

På tunnelbanan på väg hem från L i lördags kväll satt en kille i säg, 15-årsåldern.

Han hade lila prasseljacka, baggy byxor, sketstora gympadojor, bling i öronen och någon slags keps/mössa som jag inte kände igen märket på eftersom jag är 10 år äldre.

En liten hårding på väg hem till Skarpnäck efter en natts gamman i stan.

Han sätter i hörlurarna till sin iPhone i öronen och jag tänker att fasiken, jag orkar inte lyssna på gansta' rap hela vägen hem.

Men icke.

Den halvfinnige lille mannen trycker på play och ut strömmar - klassisk fiolmusik. Tre ensamma stråkar som säkert turas om att spela något av Vivaldi eller liknande.

Jag blev väldigt paff, och glad för att mina förutfattade åsikter om ungdomen inte nödvändigtvis stämmer överens med verkligheten.

Så tillsammans med alla helfulla stockholmare satt jag på den enda tunnelbanevagn som trafikerar Skarpnäcklinjen på helgerna och lyssnade på klassisk musik.

Underbart.

Kommentarer
Postat av: K

hihihi

Härligt att läsa din underbara blogg igen.



regnet det bara öser ner, och man kan inte låta bli att undra när sommaren kommer tillbaka?



Nästa år skall jag ha en röd och vit randig solstol, och en bra bok!

2010-08-02 @ 12:52:05
Postat av: Sydney

jag ska kopa randiga stolar till min nya balkong. Och jag far ta med mig BBQ:n



Coolt va...randiga stolar,eftermiddags sol, vatteutsikt, ovan pa Lunar Park och en BBQ. Det ar val inte sa illa...

2010-08-03 @ 01:28:22
Postat av: martin b

sommaren är här tjejer!! Läs bloggen, slut ögonen och lyssna till Vivaldi (eller vad det var). Sommaren består av allt. Utan regn så blir sol och värme bara jobbigt.

2010-08-03 @ 07:53:17
Postat av: martin b

sommaren är här tjejer!! Läs bloggen, slut ögonen och lyssna till Vivaldi (eller vad det var). Sommaren består av allt. Utan regn så blir sol och värme bara jobbigt.

2010-08-03 @ 07:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0