Högtidsstund för MIG

Idag saknar jag:

En bra handkräm.
Min storasyster i Australien.
Mitt korta hår.
En anständig färg i ansiktet.
Tålamod.

I morgon kväll ska jag slå in alla paket, de ska bli superfina. De som storasyster M ska få är redan nerskickade med far (om han inte glömde att ta med dem, då får han stryk när han kommer hem), men alla andra ska viras in i papper på ett konstfullt sätt.

Det slog mig att jag och O har knappt haft något julmys tillsammans alls i år. Vi har inte handlat våra traditionella grankulor (vi får välja en var utan att tänka på om den andra tycker den är fin), inte bakat eller lagat mat, inte julpyntat. Nä, ingenting juligt har vi gjort. Och snart är julen dessutom över! Känner mig lite snuvad, men kommer genast att tänka på att det bara är två veckor kvar tills jag fyller 25.

Kanske ska jag rentav pynta lite då? Sätta upp massor av stora bilder på mig själv, göra en egen staty och klä på den mina kläder, bara laga mat som JAG vill ha och sen tvinga andra att äta den? Lite som julen, fast enbart för mig i stället för det lilla Jesusbarnet och de som faktiskt tycker om att äta ett misshandlat djur fullproppat med medicin och tillsatser för att det ska bli stort, mört och saftigt.

Tåls att tänkas på. Tåls verkligen att tänkas på.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vill trycka Like. Facebook har förstört mig.

2010-12-22 @ 18:43:14
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Sydney

Jag saknar att ha julmys ocksa, det ar som ingen julkansla har i solen.



Ingen sill far man heller. Men jag har gjort gravad lax till juldagen. Sa lite ordning blir det pa torpet.



Jag har ocksa kopt 2 super duper fina juldecorationer

2010-12-22 @ 23:24:04
Postat av: Sydney

har kopt juklapp till dig idag, jag hoppas du tycker om den, Nu kan jag inte saga mer, for da forsager jag mig



Kram Kram lilla vise fisen

2010-12-23 @ 00:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0