Lilla längtan

Längtan alltså.

Efter våren.
Efter inspirationen.
Efter de där människorna som man av den ena eller andra anledningen inte har direkt tillgång till. Systrar i Australien är ett exempel.

Jag längtar efter att få lägga mig platt på rygg på en gräsmatta och lukta på vad försommarsolen gör med naturen.

Idag när jag gick min lilla lunchpromenad till Ica och köpte ananasringar och laktosfri yogurth längtade jag efter bar asfalt under skorna, i stället för halkig snö. Så att jag efter jobbet kan trä på mig joggingdojorna och sticka ut i skogen.

Och jag längtar efter att ha ett eget äppelträd där man kan plocka med sig sitt mellanmål varje dag. Och jag längtar efter att få vara sådär kreativ att jag glömmer bort att jag lever ett litet tag. Så som det kändes ibland, för hundraåtta år sen.

Nu låter det här ju som att jag sitter här och vältrar mig i missär. Men det gör jag inte. Jag är faktiskt på glatt humör, om än väldigt trött. I kväll ska jag och O på indisk dans, av någon anledning som jag har glömt bort. Det blir nog bra.

Waka waka...

Kommentarer
Postat av: Chippe

Å så fint, bar asfalt och sandaler och det strömmar upp värme från trottoarerna. Och att ligga på bryggan och lyssna på kluckandet. Och plantera blommor och lökar och varför inte några äppelträd som kan överleva i skärgårdsjord. Underbart. Barnskratt. Jag längtar också.

2010-12-30 @ 11:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0