Snäll smäll

Jag trotsade snöovädret i går och gick och fikade. För första gången sen jag slutade plugga, och då var enda anledningen till att man fikade att man slapp just plugga. Hm...

Träffade B, som jag inte träffat på flera flera år. Och då kan man ju lätt tänka att man kommer att ha tappat varandra. Men icke! En ljus kväll.

Och sen joggade jag på lunchen idag. Det gick bra, trots sjukdomsläget i början av veckan. Tjohej för att ha hittat tillbaka till gymet Lovisa! Kom på en rolig grej som hände förra fredagen.

Jag stod vid de fria vikterna och joxade lite med hantlarna. En kille med rakat huvud, ljusgrå mjukisbyxor och vitt linne strosar fram till mig.
- Du ska svanka mer när du gör den där övningen, säger han rakt ut till mig. Och så visar han hur jag ska svanka.
- Okej, tack så mycket för hjälpen, säger jag, lite förvånad för mitt gym är inte ett sådant där man pratar med varandra. Någonsin.

När jag har gjort mitt pass och dessutom sprungit 25 minuter går jag för att stretcha. Vid det här laget är jag en liten pöl av svett och sådär röd i ansiktet som punschgubbar i gamla filmer är, sådär verkligen mörkt lilaröd. Då kommer samma kille fram.
- Du gav upp ganska lätt med hantlarna, säger han.
- Pust, stön, flämt, andas andas, ja, alltså, jag har fel på ryggen så jag får inte göra vissa övningar så mycket, svarade den lilla pölen på golvet.

Och sen stod han och pratade med mig under hela min stretchsession. Och det var bara trevligt. Inte jobbigt alls. Efteråt hade jag nästan lust att jubla lite, för att det finns människor som tycker att det är okej att snacka med andra, okända personer bara för att man råkar befinna sig i samma lokal. Hurra hurra för E, således.

Så nästa gång jag ser någon stå eller lyfta fel på gymet ska jag korrigera dem, kanske får man ett skoj samtal på köpet?

Eller en fet smäll. Jag håller min röst på det senare alternativet. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: chippe

Nej det tror jag inte alls. Är man vänlig så blir folk vänliga tillbaka.

2010-12-20 @ 10:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0