Det börjar bli fint

I fredags kom min far förbi och hjälpte O och mig att få upp lampa i hallen och min vackra tulpanfönsterlampa som jag köpt på Tradera. Jag är Traderaberoende, bara så ni vet, så om det är något jag ska hålla utkik efter skrik bara till.

Förhoppningsvis blir en liten teakbyrå från 50-talet min ikväll och ett par nattduksbord som ska målas blåa mina om några timmar.

Sakta men säkert börjar lägenheten ta form. Jag och O var på det stora varuhuset och blev så förbannade för att deras utbud när det gäller tv-bänkar suger, att vi köpte en matta till arbetsrummet som har 13 olika färger. O:s förslag vilket gjorde mig helt chockad. Trodde det var jag som stod för plottervurmandet i denna familj.

Idag ska jag jobba natt, vilket passar mig så mycket bättre än att jobba tidiga morgnar som igår. Jag såg ut som en gammal disktrasa när jag stapplade in genom dörren klockan halv tre och nästan grät när vår 2-årige granne Harald hade springmaraton när jag skulle försöka ta igen lite sömn.

Jaja, sova får man göra när man är död, som man brukar säga.




Nya mattan samt en skymt av sladdinfernot i mitt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0