Kanske blondin igen?

Jag firade min lediga dag med att gå i snökaoset och handla lite kläder.

Ett par jeans bland annat, helt annan modell än mina vanliga raka tajta, vet inte riktigt om jag tycker att de är jättesnygga, men min mage slipper röda streck i alla fall.

Det har kommit så fina vårkläder i alla butiker nu, tunnare jackor, färgglada tröjor och tunna sjalar. Och så tittar man ut genom skyltfönstret och ser snön som öser ner. Och hoppet om en snabb vår släcks med det samma.

Jag vill sitta ute och dricka kaffe! Jag vill köpa nya gympadojjor och slira i gruset med Vita blixten. Men det är svarta koftor för hela slanten. Inte för att jag någonsin INTE har på mig en svart kofta. Man kan säga att svart är som mitt signum. Jag älskar svarta kläder. På längden och bredden.

Kanske är det dags för en tripp till frisören för att fixa en vårfrisyr redan nu.

Bli blond igen. Vore kanske inte helt dumt. Att göra något nytt. Har ju trots allt varit mörkhårig nu i åtminstone fem månader. Alldeles för länge om ni frågar mig.

Nä, dags för något nytt, ut med det gamla. En vårstädning på huvudet helt enkelt. Vad tycker ni, är det dags för blonda Lovisa att göra comeback?


Kommentarer
Postat av: martin b

Kort och blont?? Ja tack!!!

2010-02-04 @ 12:44:11
Postat av: Katarina

Blont och långt om jag får bestämma

=)

2010-02-04 @ 14:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0