Lilla fjun i blåsväder

Det ligger en bilverkstad i Norra Hammarbyhamnen där "lilla fjun" har varit fram och tillbaka de senaste veckorna.
Hon har varit lite krasslig, fjädrar som gått av och bromsplattor som inte klaffar. Och så vidare på brett Stockholmstugg.

Idag skulle jag än en gång gå den enormt irriterande långa sträckan från Skanstull för att hämta den lilla blå och ta mig till jobbet, mest för att kunna åka HEM från jobbet (som slutar 23) i en okej tid.

Men icke! Rädd för snöras halkade jag genom ismassorna bara för att märka att de stänger tre på fredagar. Jaha. Vem har sagt det till mig? Ingen. Är det okej att stänga tidigt bara för att det snart är helg? Om jag jobbade där skulle jag nog tycka det. Nu gör jag inte det och blev därför rosenrasande (röd i fejan alltså) och tvingades jogga upp för isbacken till tunnelbanan igen.

Fråga nummer ett:
Varför lägger man en bilverkstad där det inte finns några parkeringsplatser och är mil från tunnelbanan?

Fråga två:
Kommer lilla fjun klara sig där med alla andra onda bilar hela helgen?

Fråga tre:
När kommer Lovisa vara hemma iväll?

Jag har svaret på trean: 23:56 enligt sl.se.

Klart slut rödtjut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0