Mitt jobb?

Har jobbat natt några dagar i rad nu, igår slutade jag redan klockan åtta på kvällen. Härligt, tänkte jag, nu kan jag göra massa bra saker.

Kommer hem till färdiglagad middag och avslutar kvällen med att se hur Björn Ferry vinner en oväntad guldmedalj i skidskyttets jaktstart. Hurra.

Vaknar i morse och vad har då hänt? Jo, Lovisas kropp tror att hon är ledig och har därför bestämt sig att det skulle passa bra med lite halsont och förkylning. Bara sådär. Inte okej.

Så nu sitter jag här på redaktionen, inte alls ledig, och tycker synd om mig själv och förbannar min dåliga dåliga kropp. Som dessutom gett mig träningsvärk eller någon annan slags muskelvärk överallt, fast jag inte har tränat.

Mitt OS-tips mådde inte bra av Ferrys guld, men strunt i det.

Den oändligt idrottsintresserade O sa igår när jag frågade om det var okej att vi tittade på skidskyttet:
- Jag vill bara vara med dig, jag kan städa, dammsuga eller kolla på sport, vilket som.

Han likställer alltså idrotts-tv med städning, betyder det att jag jobbar som lokalvårdare?

Kommentarer
Postat av: Katarina

hihihi, jag är med Olle. De kommande två veckorna är ganska tråkiga för oss som inte älskar sport. TV, tidningar och Radio fokuserar ganska mycket på OS, och om man dessutom är ointresserad av Melodifestivalen och Let's dance, så finns det inte så mycket kvar. Men jag har laddat med bra böcker, så det är lungt!

2010-02-18 @ 14:23:13
Postat av: SunnySydney

jag ar helt obsessed med winter olympics, vilket ar valdigt ovantat...jag ar ju sjalv inte sa dar inttreserad av sport. men de visar ju sa roliga sporter har, som luge...och dubbel luge, och skeleton..och half pipe...



det ar ju jattespannade...inte san trakig langskids akning. De tar ju sa lang tid...

2010-02-18 @ 23:56:45
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Jamen sprint är faktiskt väldigt spännande! Skönt att höra att vissa inte är avfällingar. Det räcker med en ointresserad son och EN dito dotter

2010-02-19 @ 13:01:30
Postat av: Chippe

Hehe O är suverän, jag själv är tyvärr också ointresserad,d vs jag gläds åt emdaljena, upprörs över dåliga funktionärer, men kollar inte på nåt...

2010-02-24 @ 13:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0