Norr om stan

Vinterkaoset fortsätter. I bilen till jobbet sjöng jag och O med i Markoolios fotbollslåt "mål mål mål", men bytte orden till: Vi vill ha vår, vår vår, mera vår och vår det kommer det aldrig bli.

Så känns det.

Hur som haver, så har jag funderat lite på det här med att vara stockholmare. Jag är uppväxt söder om söder (sydöst om man ska vara petig) och har därför bra koll på hur saker och ting hänger ihop söder om stan. Men norr om stan känner jag mig helt vilsen.

En gång skulle jag köra till Hjulsta och jag kände mig helt borta. Jag körde förbi områden som jag inte visste fanns och var tvungen att köra EXAKT samma väg tillbaka för att hitta hem igen.

På torsdag ska jag till Barkaby och hämta sängbord som jag vunnit på auktion och jag tackar gudarna för eniro och hitta som gör att jag får en bild av vart jag ska.

Norr om stan alltså, det känns som ett oupptäckt land, något man hör talas om, men aldrig får bekräftat att det finns på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Instämmer, har varit i Barkaby en gång, men jag vet inte hur jag kom varken dit eller därifrån. Och så finns så många konstiga vägar mellan motorvägen och dena dnra motorvägen, genom Hjulsta och Rinkeby och ajg vet aldrig var jag är, inte ens nu när min bror bor däri trakterna..eller???

2010-02-24 @ 13:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0