Byxorna ska sitta skönt

När jag kom hem från mitt tiotimmarspass igår gick jag och O en sväng ute i kylan. Det var så skönt.

Som att min kropp var en isig sjö som sakta började spricka upp. Knak knak, benen rörde sig smidigare.

Mitt kära finger som jag skar upp dagen innan flytten är inte längre blått, men det gör fasligt ont och jag kan inte böja det.

Kanske värt att gå till fru doktorn och kolla upp? Eller ska jag bara sitta på min röv och vänta tills det går över?

Så, mina fina systrar har förklarat för mig att det bara är vi som gillar att träna och är vana vid att träna mycket som får ångest av all den hälsofakta jag delgav er igår.

Det är nog sant, de brukar ha rätt.

Men det hjälper mig med det svåra att planera in motionen i vardagen. Eftersom jag inte tränat ordentligt sen i somras, och då på jobbgymmet som låg i källaren, så måste jag komma in i rutinerna igen. Och inget ger mig bättre fokus än lite press utifrån.

Så fungerar jag helt enkelt.

Målet är detta: de skitsnygga byxor jag fick av far i julklapp ska inte ge mig en så kallad muffin top. Det är varken snyggt eller särskilt bekvämt, framförallt inte bekvämt. Alla byxor jag äger sitter dåligt nu och jag tycker så synd om min lilla mage som får massa röda märken av byxlinningen.

Det är vad jag siktar på, att jag inte ska ha klänning eller kjol varje dag för att jag inte får plats i byxorna, utan för att jag tycker det är snyggt och härligt.

Idag byggs det OS-webb. Hurra för att jobba på dagen!


Kommentarer
Postat av: Chippe

Hej det är sannolikt klokt att gå till fru doktorn med fingret. Det var en bra liknelse med din kropp som en isig sjö.

2010-01-26 @ 10:09:36
Postat av: Ann-Sofie

Visst är det ett elände när man får röda märken efter byxlinningen. Sen finns det ju så många olika modeller på byxor. Fattar inte varför inte JAG kan hitta ett par som passar figuren... Ha en underbar dag och träna på... vi gör alla som vi vill.

2010-01-26 @ 10:20:09
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0