Längtar till våren

Idag på tunnelbanan tänkte jag på hur det kommer att kännas första dagen jag väljer min vårkappa istället för vinterjackan när jag går utanför dörren.

Hur extremt fri man känner sig utan att ha fem lager med kläder på sig och en halsduk så stor att jag inte ser marken om jag tittar ner, bara lila garn.

Vad jag längtar till våren.

Lukterna, känslan av att solen värmer, den första ölen i en park. Gympadojor istället för kängor, ett lager strumpbyxor istället för två. Mössan byts ut till hårband.

Längtar efter den helt enkelt. Bara några månade till så...


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh jag med! Till kvällsöl på en rutig filt och skönsång med Olle på gitarr.

2010-01-21 @ 20:28:38
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: SunnySydney

Hej liten, jag har lagt min link med min shop pa sidan...ar det ok. Om det inte ar det tell me, sa tar jag bort, eller om du vill ha farre bilder etc...du kan valja precis hur fa du vill 1-5



tusen kramar Maria

2010-01-22 @ 02:23:09
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Katarina

jag vill också till våren. Jag har fått nog av kylan och vinteroveraller!

2010-01-22 @ 12:41:06
Postat av: martin b

Det är orättvist att folk från Sidney ska få säga nåt i denna fråga. Dom vet inte vad denna längtan är. Speciellt inte i år. Det känn som det varit vinter sedan jompans födelsedag

2010-01-22 @ 12:43:26
Postat av: Chippe

Jag med. Jag tror att det luktar vår varje dag, men det är det inte.

2010-01-22 @ 17:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0