Sakta tickar helgen förbi

Sitter och tittar på klockan.

Hur helgen tickar iväg, sekund för sekund.

Snart är det slut. Snart är det jobbvecka igen. Till skillnad från jobbhelg.

Funderar på vad andra människor gör just nu. De som varit ute och festat under lördagen är nog lite bakis, äter långfrukost, tittar på film och kanske tar en pizza eller thaimat till middag. De som har barn eller inte festar så hårt har säkert tagit en promenad i vintersolen. Kanske kastat lite snöboll eller åkt skridskor.

Några vänner som går ihop och lagar middag, kanske dricker ett halvt glas vin. Säkert är det många som passar på att träna riktigt länge, basta och stretcha ordentligt.

Själv sitter jag på en stol som inte är anpassad för korta människor, framför min bäste vän datorn och skriver om bandy-VM, golf, segling och trav.

Känner ni min översvallande glädje? Min extatiska lycka över att slippa träffa min sambo mer än fem minuter på morgonen och äta torra apelsiner istället för buffé på något mysigt fik.

Oh joy...

Kommentarer
Postat av: chippe

Man får sluta tänka så helt enkelt, och vara glad över att man är efterfrågad och att nån vill ha ens kunskap och betalar för den. Så tänker jag! PUSS PUSS

2010-02-01 @ 11:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0