Facts of Burkina

Oj vad jag har läst på om Burkina Faso under min långa väntan på den andra sändningen på Eurosport.

Jag har ju sagt att det är världens femte fattigaste land. När jag jämför fem olika källor verkar det som att det är det tredje fattigaste landet, men O:s far förklarade att det beror på vilket sätt man räknar.

Medellivslängden för män är 52 år, kvinnor 54 och det är på en befolkning som är uppe i cirka 15,8 miljoner.

Bomull är tydligen den största exportvaran, men det finns mycket guld i landet.

Mantrat i min skalle just nu: Lovisa, inte glömma kameran!

Det brukar jag nämligen göra när jag åker iväg på långa resor. Blir så upptagen med att kolla att passet är med (ungefär tusen gånger innan jag ens kommit till flygplatsen) att min skatt (Nikon D60) står kvar i lägenheten, tryggt lutad mot hallpallen, så att den hälsar mig riktigt välkommen när jag kommer hem igen.

 


The Grand Mosque of Bobo-Dioulasso:


Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Hoppas att du kommer har de bra i burkina faso...

det verkar valdigt spannade. Jag har bara varit i Sydafrika, det ar det enda afrika jag har sett.



Jag har atit en hambugarde fran burger king idag, och jag mar valdigt illa nu. Och det smakar dott djur i munnen...



varfor utsatter man sig for sanna saker...nar man vet att man tycker att det ar ackligt...



Vi har en kille pa jobbet som springer super rakt..men varldens basta lopsteg...



jag tankte att det var san info som du skulle uppskatta.



Ta det forsiktigt i afrika. Glom inte att ta med en langarmade blus, och en fin sjal om ni ska in och titta pa Mosken...och en kjol som ar lang ocksa...

och kom hem med alla bitar kvar pa kroppen..armar och sant annat skrap

2010-06-08 @ 04:28:21
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

Ha en underbar semester, glöm för den skull inte kameran, hälsa Clas och Karin, njut av röd sand och sol, drick bara cocacola och utländsk öl, ät goda grönsaker sköljda i flaskvatten och ha det helt enkelt underbart. Och jag håller med din syrra; kom hem med alla bitar kvar på kroppen!!

2010-06-08 @ 16:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0