Fin sommartisdag

Igår var en sådan dag som var precis som en sommardag ska vara.

Tycker jag.

På stockholmska rimmar det där väldigt fint.

Först plockade vi upp T i Gullmars, sen susade vi iväg till Hellas och Källtorpssjön.

Där var vi inte ensamma, vilket vi inte heller trodde att vi skulle vara.

Så efter mycket om och men hittar vi en plats och börjar lägga ut våra handdukar.

- Mäh, MÅSTE de lägga sig SÅ nära? säger en tant två meter bort till sin man.
- Ja du, sa jag, det är så mycket folk så det finns inte så många andra platser att ligga på.
- Det finns det väl visst det, snäste hon.
- Vad trevligt det är att vara vid en härlig badsjö en så här solig och underbar dag, tycker du inte? frågade jag T.

Tanten blev högröd i ansiktet och vi sa att ja, det är ju sant, att ligga nära människor KAN vara det absolut värsta en liten badare kan göra, så det är nog bäst att vi flyttar oss dit istiden inte dragit förbi.

Så gick vi och störde någon annan känslig varelse istället.

På kvällen var jag och O och såg Vampire Weekend på Debazer Medis. Hur bra var det, undrar ni?
Så.
Jävla.
Bra.

Blöt som en liten hund var jag efteråt av allt dansande.

Och så ska en sommardag vara. Kunde ha bara ben och jeansjacka på kvällspromenaden hem. Hur fint är inte Stockholm då?


Kommentarer
Postat av: K

Det låter som en fantastisk dag!

Jag börjar min semester idag, och det är underbart. Jag brukar ha en pirrig sommarkänsla när semestern börjar, men jag tror jag är för trött i år. Semesterkänslan börjar nog imorgon

=)

2010-07-01 @ 11:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0