Stosur skräller i Franska öppna

Först slog hon Justine Henin, som är fyrfaldig mästarinna i Franska öppna.
I kvartsfinalen massakrerade hon världsettan Serena Williams.

Jelena Jankovic tog bara tre game i semifinalen mot...

Samantha Stosur, Australien.

Nu är hon alltså klar för final i Paris, där hon möter italienskan Francesca Schiavone.

Och Stosur är favorit. Klar favorit.

I år har hon nått sin bästa ranking någonsin, som världssjua, men har innan dess varit etta i dubbelrankingen.

Detta fina sport-PM har jag skrivit enbart till min syster M, som ju bor i det däringa landet, och kan behöva all denna information när hon pratar med sina jobbkompisar. Och så kan hon ju vara dubbelt glad, både för Söderling OCH för Stosur, alias hon som gjorde en Sörenstam.

(För alla er som inte är sportnördar, blev golfaren Annika Sörenstam inte riktigt bra förrän hon ändrade sitt träningsupplägg och blev superbiff, sen var hon bäst i världen i x antal år).

Stosur har helt enkelt gjort en Sörenstam. But maybe that won't translate so well...

Tjingeling.


Samantha Stosur of Australia looks on against Victoria Azarenka of Belarus during day nine of the Sony Ericsson Open at the Crandon Park Tennis Center on March 31, 2009 in Key Biscayne, Florida.  (Photo by Clive Brunskill/Getty Images) *** Local Caption *** Samantha Stosur

Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Har har man kolla pa Australiensiska sport hjaltar, det kommer man inte undan. I Australien ar sport storre and nanting annat.



Allra storts verkar NRL (Rugby Union) vara, sen kommer AFL (konstig australiensisk super valdsam fotboll som spelas pa en konstigt format plan) och om det ar Kricket tid sa ar det ju Kricket...



De ar tilloch med intresserade av Fotboll, nu nar de har ett lag som ar OK....



I morgong om man koper The Daily Telegraph sa far man en VM special utlaga med tillhorande suport scarf...det ska jag kopa...:-). Man far halla pa The Socceroos nu nar svergie in ar med.



Jag gillar att de har namn for sina lag, har vi det i svergie...



Pa sondag ska jag pa Svensk National Dags lunch pa Svenska Klubben med Mammas Faster...det ska bli smorgas bord...Andy ar valdigt peppad for all maten

2010-06-04 @ 01:41:44
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: chippe

Hej mina döttrar, jag tycker ni har helt underbara konversationer. OCh Maria, det låter fantatiskt med nationaldagslunch på Svenska Klubben. Ojoj. Jag ska också hålla på The Socceroos (och Danmark och Portugal). Måste börja läsa sportsidoran igen märker jag...stora kramar på er! mamma

2010-06-04 @ 12:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0