Linda Skugge 2

Mitt inlägg igår om Linda Skugge handlade inte så mycket som det hon talar om i sak, utan sättet hon uttrycker sig på, och att hon istället för att försöka leda dessa "vilsna" tjejer någonstans så trycker hon ner dem och kallar dem monster.

Jag står helt och fullt bakom åsikten att feminism inte handlar om att raka bort hår från olika ställen på kroppen och att ekonomiskt ansvar är oerhört viktigt att lära sig. Och att om kvinnor inte äger ens i närheten lika stor del av världens tillgångar som männen så är det inte en jämnställd värld.

Allt det står jag bakom. Men inte hennes sätt att uttrycka sig. Och det är ju uttrycket som är så farligt. För det är med ord och handling som vi får människor med oss. Eftersom jag har haft starka kvinnor runt mig i hela mitt liv, är det självklart för mig att kvinnor är jämnställda män och eftersom jag har haft män runt mig som kan gråta, visa känslor och är feminister är det lika självklart.

Men de tjejer vars mödrar sagt till dem att det viktiga är att du rakar dig under armarna så att din framtida man inte tycker att du är äcklig och lämnar dig för någon annan, de tycker att det är ett steg i rätt riktning att INTE raka sig under armarna. Haha, där fick du framtida man, jag bestämmer över min egen kropp. För dessa tjejer kan det vara avgörande för deras sätt att tänka. Därför ska man inte racka ner på dem, utan försöka leda dem rätt.

Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Da har vi samma asikt...va konstigt :-). kanske ar vi slakt. Hon ar dum i huvvet, och utrycker sig otroligt daligt, och jag fattar inte vem det ar som har bestamt att nan som skriver sa illa ska fa jobba med journalistik..

Men hon har ratt...trots att hon utrycker sig sa illa

2010-03-22 @ 23:56:51
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: martin b

Jag läste Skugges krönika eller vad det ska förställa att vara. Jag är dyslektiker men jag skriver bättre än vad hon gör. Dessutom vilken hemsk skitkärring hon är. Hon är en värdig represenTANT för den typen av människor som tror att bara för att just dom har lyckats så står dom över alla andra. Tur och tillfälligheter gäller bara andra inte henne själv. Nu vet jag varför jag aldrig har läst henne tidigare. Vilken skitkärring!!!

2010-03-23 @ 10:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0