Rela-la-laxa

Wow, vilken underbar känsla det är att läsa alla underbara kommentarer från min familj. Jag blir alldeles varm, känns lite som att ni är här, precis nära mig. Det gillar jag!

Idag är jag ledig och har alltså vattnat orkidéer, tvättat, diskat, städat, miljösorterat, aktiverat mitt träningskort och planerat hemlisar för O som fyller år snart.

Hur kommer det sig att jag aldrig sitter still när jag är ledig, men när jag jobbar är jag fastklistrad framför datorn? Kanske är det just därför i och för sig.

Men jag skulle nog må bra av att slappa lite idag. Så jag ska bara hänga upp den andra tvätten och sen rela-la-laxa. Ooo, och kolla om just-D finns på Spotify.

När O är hemma är det mest han som får sköta musikspelandet, han brukar jämka mellan sin smak och min. Men nu när jag är för mig själv, då kan jag riktigt nostalgisöka. Idag har jag lyssnat på Suzanne Vega, Alanis Morissette, Kent, Red Hot Chili Peppers och Skunk Anansie. Precis som i mellan- och högstadiet. Min smak har inte förändrats särskilt mycket sen dess och jag kommer fortfarande ihåg varenda textrad, så jag kan skråla med hur högt jag vill, för grann-Harald är på dagis.

Just because it feels good... (Storasyster M bör känna igen den textraden!).


Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Just because you feel good, Doesn't make it right...



Hope you feeling happy now...dum dum dum dum dadadada...:-)



Spotify funkar inte i Australien..



Maste ga till frissan, kanske man ska koppa frillan som hon har...verkar latt att tvatta ivarje fall..



2010-03-03 @ 02:46:43
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: chippe

Själv skrålar jag alldeles extra mycket när jag får laga mat, jag älskar att laga mat, helst jättemycket mat till många kära människor. Just nu skrålar jag faktiskt allra mest åt Mika, men häromdagen hörde son J och jag en låt på radion (redan glömt vilken, en 90-tals) och plötsligt skrålade vi med som besatta. Folk utanför bilen trode vi var galna...

2010-03-05 @ 15:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0