Snart blir det träningsvardag igen

Jag har beställt gymkort på nätet och jag hoppas att det ligger och väntar på mig i hallen när jag kommer hem i kväll.

För nu bannemej ska det bli träna av för unga fröken Giertta!

Men försiktigt, försiktigt såklart. Lite cykel, lite styrka med egen kropp och så en eller två bollövningar. Hur låter det va? Ganska så tråkigt. Ganska så in i bomben tråkigt, faktiskt.

Men det är ett måste, för målet är att jag i sommar ska kunna spela tennis igen. Det målet har ingen läkare, naprapat eller kriopraktor satt åt mig eller ens godkänt. Det har jag kukkelurat ihop alldeles själv. Och är mäkta nöjd med, dessutom.

Och målet med målet, kanske ni undrar? Jo, att lära O spela så att vi kan knata ner till Kärrtorpshallen när det bränner till och bara stå och slå. O är inte helt införstådd i detta nya, men det lär han nog bli när jag börjar tragla serveteknik till frukosten om en månad eller två.

- Nä, låtsas att du kastar raketet. Och så hämtar du kraft långt ner på ryggen. Bollen ska träffas högt och lite framför kroppen. Och så avsluta. Akta baslinjen!!!

Som jag längtar!

Kommentarer
Postat av: SunnySydney

Min plan ar att springa igen, inte sa langt till och borja med. Kanske 10 minuter och sen oka med 2 minuter per vecka och se om hoften pallar med....



Annars sa simmade jag 2500 meter i lordags... som en delfin..



och idag holl jag sim takt med Andy i 3 vandor, sen var jag sa trott att jag slutade en lang efter. Han simmar sa snabbt, det ar inte shysst...



Jag simmar som Ian Thorpe (andas pa vart fjarde simtag) fast med mindre fotter.

2010-03-01 @ 23:38:28
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

Alva och jag diskuterade simning häromdagen, hon är ju som ni alla barn en fena på det hela, och vi diksuterade varför jag inte kan simma så bra, eller varför jag inte lärt mig dyka förrän nu. Mormor du är ju faktiskt ganska gammal, konstaterade hon. Med detta vill jag säga att jag hellre spelar tennis än simmar...

2010-03-02 @ 09:15:18
Postat av: Katarina

jag har gått en coachingkurs, så om du och vill så kan jag erbjuda coaching för era framtida tennis karriärer.



2010-03-02 @ 14:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0