Träningen stiger mig åt huvudet

Jag varken dog eller försvann på gymmet, jag klarade mig finfint. Cyklade en halvtimme, det hade jag inte orkat för två veckor sen.

Jag gillar egentligen inte att cykla, det är tråkigt och enformigt, men det är den mest tillfredsställande konditionsformen för man kommer längre snabbare och gör av med mer kalorier, säger den lilla maskinen. Och vi svenskar litar på våra maskiner!

Det finns inga cyklar på tjejgymmet, man måste smyga ut i det stora farliga killgymmet, där jag nästan alltid är ensam dam. Väldigt konstigt, tjejdelen är pytteliten och kvav, stora gymmet är rymligt (nähä, verkligen Lovisa) och luktar inte lika mycket svett. Tills jag kommer dit, höhö.

När jag tränar struntar jag i hur jag ser ut, har aldrig förstått dem som inte kör hårt för att de är rädda för att bli röda i fejjan. Folk BLIR ju rädda för dig när du ÄR röd i fejjan, det är perfekt!

Jag ser ut som en galning när jag hoppar av cykeln och drar loss papperstuss efter papperstuss från den skramlande ställningen i hörnet och torkar ansikte, nacke, hårbotten, ansiktet igen och så till slut (med en ny papperstuss I might add) sveper av sadeln som håller på att drunkna.

Men det gör mig inget, att muskelberg till karlar ser på mig med avsmak och förundran. För nu är inte femkiloshantlarna tillräckligt tunga längre. Jag får ingen träningsvärk, alltså är de för lätta. Snart klår jag upp varenda hormonpumpad snubbe från Skarpnäck (Sharpnude!) hur lätt som helst. Och hans kamphund också.

Boooo - ja!

Kommentarer
Postat av: martin b

Du skriver för kul. Kanon. Men min lillfia; Ta det lugnt nu. Kör inte för hårt. Det ska räcka ända till hundrade år!!!

2010-03-26 @ 10:24:48
Postat av: martin b

jag försöker kommentera men det kommer int in. Du skriver järttebra men ta det lugn för sjutton. Det ska hålla "till hundrade år"

2010-03-26 @ 10:26:45
Postat av: martin b

2010-03-26 @ 10:27:29
Postat av: chippe

oj vad du har tränat bra. Jag har inte nått till femkiloshantlarna ännu, men jag gillar att cykla och jag svettas också kopiösa mängder, torkar och torkar och droppar och droppar. jag sprutar med sånt där desinfektionsmedel efteråt också för att inte folket ska tycka det är äckligt med svettiga tanter på motionscykel. sen paddlar jag med armarna på en annan maskin, jag tror det är bra för axlarna. ta det lugnt min skrutt, lova det!!

2010-04-01 @ 19:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0