Vad ska jag bli?

Ja hörni.

När O fyllde 25 verkade det som att allt helt plötsligt handlade om just ålder. Vissa är nojiga, andra stojiga, men ingen verkar oberörd.

Själv förstår jag inte riktigt att jag bara är sex år från 30. Men jag är fortfarande närmare 20, tänker jag så blir jag lugn igen.

Mina systrar är listgalningar och även jag är ett fan av listor. Så jag tänkte göra en på saker jag lyckats skaffa så långt i mitt liv, ett år innan jag fyller just 25.

1. Körtkort
2. Sambo
3. Högskoleutbildning
4. Jobb (typ)
5. Lägenhet
6. Präktiga vinterskor
7. Fler än tre sängklädesset
8. X antal kroppsliga skador
9. Smak för rödvin

Det är alla saker som man "ska" ha som vuxen som jag faktiskt lyckats med. Men, och här kommer det stora men-et:

Jag har fortfarande inte svarat på den största frågan från högstadiet! Nämligen, vad vill jag bli när jag blir stor.

Det är helt sjukt. Jag vet verkligen inte. Om jag vill fortsätta med det jag gör, eller dra till Thailand och joina Båt-Håkans bar. 

Jag ska nog göra en lista på förslag till vad jag vill göra med mitt liv. Det kanske hjälper min villrådiga hjärna? 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det självklara är t.ex. sportjournalist eller journalist för en tidning du tycker är intressant. Men i väntan på de jobböppningarna kanske du kan:



Starta och driva en webportal där du och dina frilansande likar ska helt obundet ska kunna skriva om livet, samhälle och aktuella händelser. Som en krönikereniro för allt.



Jobba med u-hjälp. Fackligt/journalistiskt eller något annat. Kombinera dina intresseområden med dina kontakter. T.ex. journalisters möjlighet till tryckfrihet.



Jobba med böcker på något sätt? Med bokförlag? Som korrekturläsare, recensent etc?



Plugga något extra språk och bli tolk/översättare/utlandskorrespondent/guide



2010-03-10 @ 21:10:20
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: SunnySydney

Flytta till Australien och Jobba pa svenska skolan har som svenska larare.



2010-03-11 @ 03:44:33
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0