Våren kommer våren kommer

I morse rusade jag upp (typ) och fram till mina små plantbäbisar i vardagsrumsfönstret. Och se! De hade krypit ut små gröna svansar på alla frön!

Hann inte ta någon bild innan jag drog till jobbet, men lita på att ni kommer få följa mitt balkongbestyr under mars och april!

Hurra, snart kan jag äta egenodlade tomater. Och ja, jag har tagit ut planterarsegern i förskott. Skott...

Gårdagskvällen skulle ha blivit lugn öl på krog, men blev i stället Steely Dan-konsert och danskväll på Fasching. Så det kan gå.

Idag är det i alla fall vår ute, det kan ingen säga emot. Gruset knastrar och det lutkar hundbajs. Alltså: vår.

Dagen som idag är en solig dag på Radiosportens redaktion, där vi bjuder på skidor, fotboll och hockey. Så ta med er radio när ni går på lördagspromenaden och dricker myskaffe i solgasset. Lova!

Kommentarer
Postat av: chippe

vad tyckte du om Steely Dan? och du dansade! mycket bra!

2010-03-23 @ 11:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0