Förtortsig dag idag

Vilken träningsvärk jag har idag grabbar, det är inte nådigt!

I förmiddags skjutsade jag O och två zynthar, två stativ och x antal sladdar till Tegnérgatan för rep. Sen åkte jag (och alla andra i Stockholmstrakten) till Ikea för att köpa en balkongbord.

Det bidde inget balkongbord.

Det bidde lampskärmar och zinkkrukor i stället. För kvalitén på borden var för ruggig, rangliga och fula. Dessutom var de fyrkantiga. Nä, inget för Lovisa, som scannade sig själv genom snabbkassan och dorg på äventyr till Länna och Bauhaus i stället.

På Bauhaus var alla i Stockholmsområdet som inte fick plats på Ikea. Smockat.

Men jag stegade självsäkert ut till balkongområdet, tog ett vitt, runt bord, hittade kortaste kön, betalade och susade hem i Lilla Fjun igen.

Kändes väldigt förortigt och rätt att göra som alla andra Svenssons och åka till stormarknader på en röd dag. Allt som saknas är en Golden Retriever och att O jobbar som rörmokare, så är det kirrat.

Ska börja kalla honom för Henke också, då är vi redan ett steg på vägen.

Kommentarer
Postat av: chippe

Vad sägs om en strävhårig tax?

2010-05-18 @ 16:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0