Garagekrock och pollenchock

Igår:

Jag skriver att jag var för kort för att nå upp till kopparna.

Min pappa kommenterar:

Men sträck på dig då!!!

Hehe.

Idag höll jag på att krascha backspegeln när jag skulle backa in i vårat nya garage. Extremt spännande backe, med minst 45% lutning, att backa ner för och låååångsamt köra upp för så att inte stötfångaren går i. På allvar. Det kändes som att övningsköra igen, blev sådär varm i ansiktet och spänd i benen som jag var de första gångerna på Flatenbadets parkering.

"Släpp kopplingen långsamt Lovisa"
Jag: SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK.

Ja, så var det.

Fick också en leverans från O:s mor idag med 12 pelargonior och fem begonior. Och en doftranka och två små illgröna pluttväxter som faktiskt blev förpassade till "Arbetsrummet", also known as The return of the Zynth.

Så balkongen är nu, utan mina 12 krukor med basilika, tomat, luktärt och smultron, fullsmockad. Vi får knappt plats, min O och jag. Och så kanske det ska vara? Lämna utomhus åt växterna, människor ska hålla sig nedbäddade i sängen för att undvika pollenchock.

Oj vad det kliar grabbar!


Kommentarer
Postat av: chippe

oj vad mysigt med så många blommor, blir gruvligt avundsjuk!

2010-05-18 @ 16:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0