Lilla Fjun flög ur boet

Eftersom Lilla Fjun skrek så att jag grät så fort jag satte foten på bromsplattan igår, skjutsade jag henne idag till macken.

- Ingen tid förrän nästa onsdag, men ställ henne här så länge om du vill, sas det mig.

Jag kysste Lilla Fjun på hennes smäckra huv och promenerade från Sickla till Hammarbyhöjden och gymmet och svettades ihjäl en timme.

Gick hem och åt lunch.

Mobilen ringde.

Det var macken!

- Jag får in delarna i morgon, så du kan hämta henne då efter klockan fyra, sas det mig.

Vilken underbar tur att jag åkte dit i morse då och inte nästa onsdag, sa jag inte tillbaka, utan tackade så hjärtligt och tänkte på hålen i plånbloken den lilla blå skapar.

Men det är hon värd.

Balkonglådorna är nu fulla av pelargoner istället för vissen ljung, oj vad jag svettades på grannens parasol. Bilder utlovas under morgondagen.

Kommentarer
Postat av: chippe

Lilla Fjun, vad han kämpar på. Han är elva år nu, det är en lång tid i en bils liv. Fint att du pussar på honom då och då, det är han värd.

2010-05-18 @ 16:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0