Plantagen

Igår skulle jag ha tränat, men halsen gjorde ont och jag vill bli frisk någon satans gång.

Alltså ingen träning.

Däremot ringde Syster K och föreslog att jag skulle följa med henne och småtjejerna till Plantagen.

Hejdlöst roligt hade vi. Sexåriga A sprang runt och plockade blommor som trillat av sina stjälkar och jag fick äran att bära allihopa. Ungefär hundra tusen stycken. Mini-E hoppade mest i vattenpölar, drog loss blommor från stjälkarna och klappade gipskatter.

På hemvägen, med en fullastad baklucka säger A att E kallar henne för dum.
- Nej, E, så får du inte säga, A är inte dum, säger min syster till sitt lilla barn.
- Men jag är inte heller dum! gastar E från baksätet.

Det är svårt att hålla sig för skratt, hon är så fruktansvärt rolig. Om jag ska lyckas diciplinera mina barn måste de vara tråkiga, annars kommer jag bara börja fnissa.

Fnissa? Jag har nog inte gjort det sen gymnasiet. Kanske ska ta upp den gamla vanan igen.

Idag är det jobb på radion som gäller, jobb jobb jobb. Ska bli härligt att sitta här hela dagen. Japp!


Kommentarer
Postat av: chippe

ååååh vad det låser mysigt!!det hade jag gärna hakat på. om inte jag varit hos min mor och far och storstädat. hela helgen.

2010-05-10 @ 17:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0