Baka

I kväll ska jag och mor julbaka.

Lillebror och O skulle också ha varit med, men de två är alldeles för bissy bees så det blir mor och jag.

Vi ska baka lussebullar (såklart, världens godaste grej i hela världen!) och dessutom Anzac-kakor. För jag har nämligen lyckats hitta ett recept på svenska till dessa havre/kokoskakor som jag förälskade mig i i Sydney.

För nu är det snart jul. Vilket i sig känns lite konstigt eftersom jag av någon anledning inte blivit av med mina julkilo från förra året och nu är beredd att lägga på mig fler. Logistiskt sett blir detta knepigt. Småkakor är ju djävulen när det gäller kalorier, för jag blir inte trött eller mätt på dem.

Jaja. Någon ska ju vara en jultomte i år också, kanske får det helt enkelt bli jag.

Kommentarer
Postat av: Sydney

jag vill ocksa ha lussekatter....provade att baka forra aret, men de har skrap saffran har sa de blev bara ljus gula. Far prova igen



Och ingen kesella har dom har heller...



men Anzac bisquits har dom. Dom ar bast. ingen protest

2010-11-25 @ 23:03:56
Postat av: Chippe

Vi gjorde inte bara världens godaste Lussebullar utan också, utan tvekan, värkldens godaste Anzac-kakor. Herregud,de var himmelska. Ska vi skicka över lite riktig saffran till dig,eller be din fader ta med sig?

2010-11-26 @ 10:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0