Cykel cykel helgen lång

I helgen har jag varit i Jönköping. Anledning: Svenska cykeldagarna.

Nu kanske ni undrar vad jag gjorde där? Jo, jag hade på mig en ursnygg cykeltröja, log och tvingade folk att vara med i en tävling.

Och så åt jag gratisgodis från de andra montrarna på mässan. Mest dumlekolor och ferraribilar. Men inget cykelgodis tyvärr.

Jag fick även lära mig var Kvänum ligger och träffa två bröder som har en cykelbutik just där.

Störst av allt? Helt klart cykelgalan.

Ja, ni läste rätt.

Jag har varit på cykelgalan. Och varit prisutdelare. Det fanns ingen vegetarisk kost på cykelgalan, så jag åt potatis och sallad. Men det gjorde inget, för jag älskar potatis.

Har i alla fall lärt mig massor om denna udda sport. Och på tåget hem i går kväll märkte jag till min förvåning att jag faktiskt hade börjat tycka att cykelkläder var snyggt, att hjälmar SKA ha fartränder på sig och att längden på en vevarm faktiskt spelar roll.

Har jag blivit cykelbiten? Eller var jag helt enkelt bara lite tågtokig?

Kommentarer
Postat av: Chippe

Va, ingen bild på dig i cykeltröja?? Det är väl det minsta man kan begära?? Var du prisutdelare också?? Det låter ju hur kul som helst!! Dumlekolor, ferraribilar, potatis och sallad-vilken oslagbar kombination!!

2010-11-22 @ 16:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0