Ny frippa igen

Vem var hos frisören i över tre timmar i går?
Lovisa.
Vem har isfärgat plattångat hår?
Lovisa.
Vem har en mörk slinga i sin lugg?
Lovisa.
Vem sitter på jobbet och ler i mjugg?
Lovisa.

Nä, jag ler inte i mjugg, men det rimmade.

Röda linjen gick inte i går på grund av sabotage vid Gamla Stan, så jag åkte till Hötorget och sprang till Östermalmstorg. I kängor. Mina benhinnor tyckte inte att det var så smart.

Väl sittandes i den vita frisörstolen i mitt anletes svett började M att försöka övertala mig att klippa kort igen.

- Vad hade du tänkt dig idag Lovisa?
- Ja, jag skulle ju vilja bli av med utväxten och lite av det slitna underhåret.
- Mmmm, hade du tänkt dig en kort frisyr igen då?
- Nä....jag håller ju på att spara ut...
- Mmmm, men man skulle kunna klippa det riktigt kort i nacken.
- Jo, fast jag försöker ju få långt hår igen.
- Mmmm, kanske om man klippte en kortare frisyr då?

Tillslut kom vi fram till att eftersom jag prompt vägrade göra något spännande med längden (nu klippte jag ju bort fem centimeter i alla fall...) så skulle hon få go nuts när det gällde färgen. Så jag har gjort en violett färgning på hela håret plus en mörk slinga i luggen. Jag har som en Victoria Beckham-page i längden, fast blont... Det är lite i plattångadeste laget (bra ord va?), det egenstylade resultatet får jag se i morgon.

Jag älskar att gå till frisören. Önskar att jag inte behövde göra något annat. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Ser verkligenf ram emot att få se din nya frisyr,d et ska bli hur kul som helst. Starkt att stå emot frisören det är det inte många som lyckas med!!!

2010-11-24 @ 13:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0