Saknar

Vad jag saknar:

Smaken av smultron man plockat i dikeskanten.
Det kreativa ruset när man är mitt inne i att skapa något nytt.
Den totala utmattningen efter en handbollsmatch man vunnit.
Att klappa en hästmule.
Saltvatten som torkat in i håret.
Pirret inför sommarlovet på skolavslutningarna i mellanstadiet.
Att smasha in en matchboll.
Smaken av kokosglass blandat med citronsorbet när jag går längst med någon strandpromenad nära medelhavet.
De inledande uppvärmningsrörelserna när jag dansade modern dans.

Det saknar jag.

Och så saknar jag min syster, och att jobba kvällar och helger och vara ledig på dagarna och att gå i gymnasiet också.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Det är ganska trevliga saker att sakna och att man kan sakna dom betyder ju att man har upplevt dom och det är också en bra sak. Det vore hemskt om man inte saknade utan bar längtade efter att få göra. Smultron, matchbollar, syskon och barn, bra böcker, kvällsjobb, sommardagar, sol och bad, svampar att plocka-listan är lång!!

2010-11-12 @ 15:00:34
Postat av: Sydney

Jag saknar

Min familj

Surgodis...

Apoteket

H&M

Fem kronor

Folk som forstar svenska...sa de fattar mina skamt

2010-11-14 @ 23:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0